Om Foreningen

Forenede Naturmedicinere er en uafhængig brancheforening for biopater, naturopather, biomedicinere, klassiske homøopater, heilpraktikere samt personer med anden relevant naturmedicinsk uddannelse.

Foreningen blev stiftet d. 11 maj 2019 og er en sammenslutning af Dansk Selskab for Klassisk Homøopati og Foreningen Naturopraxis. Begge foreninger har over 30 års erfaring i branchen; og vi er stolte af at være en sammenslutning af nogle af Danmarks længst eksisterende foreninger for naturmedicinske behandlere.

I foreningen arbejder vi blandt andet på at:

– Varetage vore medlemmers faglige interesser.
– Fremme og beskytte de naturmedicinske fag og discipliner.
– Hjælpe vore medlemmer i praktiske, juridiske og teoretiske anliggender.
– Udsende relevante nyheder og materiale.
– Formidle tilbud om relevant efteruddannelse og opdateringsmuligheder.

Fagligt fællesskab

Faggrupperne er et fællesskab for de respektive fagområder. Her kan medlemmer hente og dele faglig inspiration i form af videndeling og kompetenceudvikling. I faggruppen kan du engagere dig i de faglige diskussioner med dine kollegaer – med udgangspunkt i praksis, ny forskning og aktuelle faglige relevante politiske temaer.

I faggrupperne arbejdes der med at konstruere en uddannelse for naturterapeuter af højt nivau, øge kravene til RAB-registreringsordningen, samt udarbejde en mentorordning for nyuddannede.

Samarbejdspartnere

Forenede Naturmedicinere, er medlem af SundhedsRådet, som er en paraplyorganisation for foreninger, hvor alternative og komplimentære behandlere er medlemmer.

I tillæg er FNM medlem af den internationale forening for naturmedicin World Naturopathic Federation.

De klassiske homøopater er medlemmer af den Europæiske ECCH og den internationale organisation ICH, som arbejder for at fremme homøopatien i Europa og internationalt.

.

Følg med på foreningens facebookside og bliv løbende informeret om sundhedsrelevante emner og om foreningens arrangementer.

Blog

Følg med på foreningens blog og bliv løbende informeret om nyheder og faglig relevante artikler inden naturmedicinsk behandling.